Szőlőt préseltünk, mustot kóstoltunk

Ősz lévén itt a szüret ideje, ha szüret akkor pedig Tokaj, mely méltán a régió egy leghíresebb szőlőtermesztő vidéke. A melengető napsütés sokakat csalt ki a szabadba, így ismét szép számban csatlakoztak be kerékpártúránkba. Kihasználva a kedvező időjárást 35 fővel pattantunk nyeregbe, de voltak akik menet közben kapcsolódtak be, a nap folyamán 41 főre bővült csapatunk.

Szerencsénkre az élénk szél kegyes volt hozzánk és nem szemből fújt, így nem hátráltatta a bringásokat. Vidáman beszélgetve gurultunk a bor városába ünnepelni. Hiába írunk már októbert társaságunk újból szívesen mint máskor is megállt egy fagylatra Nyírteleknél, talán a szezon utolsó gömbjét ízlelni. Még egy rövid pihenőt tartottunk a 30 km megtétele során, többre már nem is volt szükség, hisz akik rendszeresen kerékpároztak a nyáron, azok kondíciója sokat fejlődött és könnyen teljesíthetővé vált számukra ekkora táv megtétele.

Tokajba érve a Tokaji Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium Családi Nap rendezvénye felé vettük az irányt. Érdemes volt ezt a helyszínt választani a városban zajló  Szüreti Napok programjai közül, melegszívű fogadtatásban volt részünk, melyet ezúton is köszönünk.

Igaz a kádármester hordókészítő bemutatójáról lekéstünk a megnövekedett menetidő miatt, ugyanis útközben volt egy defekt és az egyik túratársunk sajnálatos borulásos könnyebb balesetet szenvedett. A mustkészítés mozzanataiba azonban volt módunk bekapcsolódni, egy finom ebéd elfogyasztása után a guszta szőlőfürtöket először ledaráltuk, majd a présbe rakva szép lassan kipréseltük a mézédes nedűt, amit természetesen meg is kóstoltunk.

Ez után készülődni kellett, hiszen a felvonulás hamarosan indult, hintók és lovasfogatok színesítették a menetet, melyhez majorett és fuvós csoportok is csatlakoztak. Hosszú sort alkotva haladtak a város főtere felé, az utcák zsúfolásig megteltek emberekkel, a forgatagban vásározók kínálták főképpen kézműves termékeiket, mindenki találhatott vásárfiát magának.

Ezen a napon valóban elmondható volt Tokaj vonzó város, a szélrózsa minden irányából jöttek a szüreti rendezvényre, ezt a pezsgést kellett hátrahagyni magunk mögött és indulni haza. De nem keseredtünk el, hiszen a hazaúton is csodálatos napsütés volt, ami gyönyörűen keretbe foglalta ezt a túrát is.
A kerékpártúra a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat része, ami a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség szervezésében az Aktív Magyarország támogatásával valósult meg.
További képek a fotóra kattintva: