Négy nap tele élményekkel

Ezúttal igazi nagy kalandra vállalkoztunk, hazánk távoli szegletébe a Fertő-tóhoz látogattunk el 2024.08.17-20-ig a Kerékpárral 7 határon át programsorozat keretében, ahonnan a szomszédos országba  Ausztriába is kiruccantunk bringáinkkal. A Zöld Kerék Alapítvány csapata Magyarországról, a Szabadság Vándorai Kárpátaljáról és a Kalandosok Céhe a Partiumból indult el a 180 km-es, 4 napos kerékpártúrára.

Túránkat szombaton már a hajnali órákban megkezdtük, hiszen hosszú vasúti közlekedéssel jutottunk el Győrbe, ahonnan átszállva Fertőszentmiklósig utaztunk. Szerencsénkre szállásadónk a csomag és személyszállításban segítő kezet nyújtott, a három kilométerre lévő Fertődre hamar eljutottunk, elfoglaltuk szálláshelyünket és átvettük a bérelt kerékpárokat is.

A délután hátralévő részét az Esterházy-kastély látogatásával töltöttük, itt Fertődön, ami a település leghíresebb látnivalója és Magyarország legnagyobb és legszebb barokk kastélya. Az épületegyüttes a maga korában egyedülálló építészeti jelenség volt, ma is lenyügöző mikor meglátjuk. Szépségében tényleg ott van a bécsi Schönbrunn vagy a párizsi Versailles kastély. Ezért is mondják a fertődi Esterházy-kastély a „Magyar Versailles”.

A közös vacsora után, még sokáig aktívak maradtunk, játékkal, sok nevetéssel zártuk a napot. Másnap Sopront vettük célba, az utolsó néhány kilométer kissé kaptatós volt, de amit a város adott, azért megérte kicsit fáradozni.

Azon túl, hogy gyönyörű, ódon hangulatú kis utcáival, épületeivel, hangulatos belső udvaraival képes elvarázsolni. Budapest után országunk műemlékekben leggazdagabb települése, Sopront nem csak koronázó városként és a leghűségesebb városként emlegethetjük. Az ország egyik legromantikusabb városa a kanyargós, macskaköves utcákkal, a mesélő kapualjakkal, a színes házakkal vonzó utazási célpont. Szabadprogram keretében fedezhettük fel látnivalóit, tereit, ki városnéző kisvonatra szállva, ki kerékpárral tette. A délután hátalévő részében két alternatívát kínáltunk, a csapat egy része a visszaúton Nagycenk felé vette az irányt és a Széchenyi-kastélyt kereste fel. Míg mások a hőség miatt inkább a közelben lévő Sá-Ra termál fürdőt vette célba.

Harmadnapra maradt a nagyfalat  Közép-Európa harmadik legnagyobb állóvize, a Fertő-tó tekerés. Ezen a napon is két opciót ajánlottunk, a bátrabbak a teljes tókört vállalták be, a sokszor élénk szembeszél, a néhol dimbes-dombos táj és a 117 km se retentette el a kalandvágyókat. Akik a kisebb kört választották egy hajókirándulással lettek gazdagabbak, ugyanis az ausztriai Pátfalu (Podersdorf) kikötőjében a híres világítótorony megcsodálása után hajóra szállva Rusztig a gólyák városáig a vizen utaztunk.

Kikötés után ismét városnézés következett, majd indultunk vissza Magyarországra. Fertőrákoson megálltunk egy rövid pihenőre, itt találjuk az ország egyetlen eredeti helyén megmaradt 17. századi pellengérét, vagyis szégyenoszlopát. A következő megállónk a balfi Zsolnay-kútnál volt, ahol megkóstoltuk a híres savanyúvizet.

Negyedik nap már a hazautazás napja volt,  egy rövid délelőtti kerékpározást még beiktattunk, mielőtt elhagytuk szállásunkat. Hegykő településére gurultunk el elsőnek a Vasfüggöny Emlékhelyet felkeresve, visszaúton Fertőszéplakon megálltunk Széchenyi Ferenc szülőházánál és a Mindenszentek-templomba is benéztünk.

Hazautazás közben Győrben állomásoztunk közel három órát, így egy rövidke városnézésre még akadt időnk, mielőtt újra vonatraszálltunk.

A Fertő-tótól a hűség városáig kerékpártúra a Kerékpárral 7 határon át programsorozat részeként, a Zöld Kerék Alapítvány szervezésében, az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával és a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet közreműködésével valósult meg.

További képek a fotóra kattintva: