Napfürdő és olykor lábfürdő

Ha valamire az mondható, hogy igazi kiránduló idő, akkor erre a napra hatványozottan igaz volt. Kegyes volt hozzánk a napocska, végig simogatta, melengette arcunkat a túrán. Így a két busznyi kiránduló csoport tagjai örömmel vetették bele magukat a program kínálta kalandokba.

Túránkat Boldogkőváralja váránál indítottuk, a rövid és a hosszú túra is egy vár körüli sétával kezdte a bemelegítést, majd egy gyors vásárfia beszerzés után külön váltak útjaink. A hosszú túra résztvevői hátuk mögött hagyva a várat a pazar látványt nyújtó dombtetőn indult neki az Arka-patak völgyének meghódítására. A rövid túrázók  buszra szállva Vizsolyba látogattak el, ahol a helyi Mézmúzeumot tekintették meg. Megannyi új ismertettel és mézkülönlegességekkel gazdagodva utaztak tovább Regécre.

Kellemes, emelkedős sétával a Regéci várhoz érve, ki-ki szándéka szerint szabadprogramját tölthette. Voltak akik várlátogatással, míg mások a látványterasz adta lenyűgöző panormát választva egy finom kávé vagy üdítő fogyasztása mellette gyűjtötte a D vitamint, kémlelte a messzeséget, a közeli vagy akár az egészen távoli havas hegycsúcsokban gyönyörködve.

A hosszú túrázók az Arka-patak vadregényesebb arcával ismerkedhettek meg, mivel az elmúlt időszakban több csapadékos nap is volt, a patak kissé megáradt, így az átkelések, amiből akadt szép számmal valódi izgalomszámba mentek. Sőt szárazon is jutott jócskán kihívás, kidőlt fák és merdek partfalak tarkították a tájat.

A pihenőkben, madárcsicsergés mellett, az ébredő természet ölén pótoltuk az elégetett kalóriát, ami a nomád körülmények ellenére senkinek nem okozott gondot.

Mogyoróskára kiérve, már a Regéci vár magaslott felettünk, egy rövid, de annál meredekebb kaptatóval hamar felértünk és megérdemelt pihenőnket kiélvezve lazultunk egy jót. Majd lesétáltunk a hegy lábánál várakozó buszainkhoz, sáros, vizes bakancsainkat lecserélve foglaltuk el helyeinket a visszautazás megkezdéséhez. Hazaúton Tolcsvánál még megálltunk a borvidék egy-egy palackba zárt zamatát beszerezni.

További képek a fotókra kattintva: