Bakancslistás helyen jártunk

Ezúttal kicsit messzebbre kalandoztunk a Szlovák Paradicsomban gyalogtúráztunk. Azt mondják az igazi élmények a komfortzónán kívül várnak ránk, most ezt testközelből megtapasztalhattuk, nem csak a táv és a szintkülönbség volt elismerésre méltó e napon, hanem jócskán ki is tornázhattuk magunkat.

Természetesen mint máskor most is kétféle távon fedezzhettük fel e vidéket. Szerencsénkre az időjárás egészen kijavult érkezésünkkor, így mindkét túra igazi kiránduló időben zajlott. A rövid túrázók a Tamásfalvi kilátót vették célba, ahonnan csodálatos panoráma nyílt a Hernád-áttörés szakaszára, valamint a Magas-Tátra hófödte csúcsai is szép tiszta időben lenyűgöző látványt nyújtanak. Most egy kissé szégyenlősen a felhőkfátylak mögé bújva, csak sejttette magát. A kilátóponton eltöltött kellemes időzés mellett a csapatnak még bőven maradt ideje a vidám pillanatok átélésére, a saját fótóalbum bővítésére és nem utolsó sorban a helyi nemzeti itallal való koccintásra.

A hosszú túra résztvevői annál inkább mozgalmasabb napot tudhattak maguk mögött. Egyik próbatételt követte a másik, az emelkedők és kaptatók között azon morfondírozhattunk vajon a következő kanyarulatban milyen kihívással találkozunk. Csapatunkkal a Hernád-áttörés teljes szakaszát, a Tamásfalvi kilátót és a Kolostor-szakadék útvonalat jártuk be.

Ami fokozott figyelmet kívánt, veszélyes szakaszok, ahol létrákon, fémtálcákon, fahidakon, pallókon kell áthaladni, vizes köveken lépdelve patakmederben egyensúlyozni. Mindezek ellenére elmondhatjuk túrázóink kivétel nélkül ügyesen vették az akadályokat, sem a szédítő magasság, sem a mélység vagy az ingatag függőhidak, a keskeny rézsüs láncos szakaszok nem fogtak ki rajtunk.

A nap végére még a Magas-Tátra is felfedte előttünk monumentális vonulatait, mielőtt visszaszálltunk volna a buszra bezsebeltük az elmaradhatatlan fotókat. Így duplán elégedetten pihenhettünk meg a kényelmes ülésekben e fárasztó nap után, hiszen egy tuti bakancslistás helyet is kipipálhattunk.

További fotók a képre kattintva: