Zsongás a természetben

Három nap kint a természetben. Voltunk lent és fent, kint és bent, jártunk hegytetőn, gurultunk völgyben, országhatáron kívül és hazánk mesés tájain barangoltunk. Gyalogosan és kerékpárral is körbe zsongtunk a Hegyköz vidékét.

Izgalmas és tartalmas napokat éltünk meg ezalatt a hosszú hétvége alatt, megannyi szép emlékkel gazdagodhattunk ismét. 2022.10.21.-én pénteken kerékpárral Nyíregyházáról Pálházára Magyarország legkisebb városába tekertünk el, hogy a hegyek ölelésében töltsünk el pár napot. Csípősen indult a reggel, az idei ősz első fagyos délelőttje bringán köszöntötte a csapatot, de a mosolyt nem sikerült az arcunkra fagyasztani. Szerencsénkre a napsütés hamar kellemesebb hőfokra kapcsolt, így a nap hátralévő részében, minden pihenőben egy réteg ruhától megszabadulhattunk. Balsánál kompra szállva a Tiszán átkelve Sárospatak felé vettük utunkat, természtesen az ikonikus Rákóczi-vár látkép fotót most is elkészítettük a Bodrog partján.

Majd Sátoraljaújhely felé vettük az irányt, mivel határváros, kihasználva az alkalmat egy rövid kitérőt tettünk a szlovákiai Borsiba, ahol megtekintettük a Rákóczi várkastélyt, itt született II. Rákóczi Ferenc fejedelem.

Innen már csak  szálláshelyünkre kellett eljutnunk, ahol javában készült bográcsban a finom vacsoránk, pótolva a nap során elégetett kalóriát. Az est hátralévő részét játékkal, beszélgetéssel, és némi tánccal zártuk. Szombat reggel kétféle túraprogram kínálat közül ki-ki  számára a legtesthezállóbbat választva tölthette a napot. Voltak akik a Füzéri várat vették célba kerékpárral, majd onnan gyalogosan egy körtúra keretében a Nagy-Milicet (894m) is érintve komolyabb kihívást keresve kalandoztak.

Míg mások lankásabb vidéken tettek felfedező túrát, megnézve  Füzérradványon a Károlyi kastélyt és annak csodálatos parkját, Kovácsvágáson a János vára kilátóhoz vezető 1050 lépcsőt meghódítva a páratlan szépségű körpanorámát élvezhettük, majd Kőkapura is átruccantunk a kastélyszállót, szoborparkot és az áfonyás tavat is megnéztük.

A szállásra visszatérve ismét szabadban készült ízletes vacsora várta a túrázókat. Sőt akinek maradt még ereje, egy jó kis pingpong csatát is vívhatott, vagy a wellnessben lazíthatta le a napot étkezés előtt. Természetesen a vacsorát követeően újból a felhőtlen szórakozásé volt a terep, activity, felfűzős játék, kártya, szinkronizálós játék volt.Vasárnap reggel búcsút vettünk szállásunktól, amit már szinte teljesen belaktunk.

A hazaút során megálltunk még Széphalmon a Magyar Nyelv Múzeumát és  Kazinczy Ferenc emlékcsarnokát megnézni. Habár délutánra elmordult az időjárás, erős szembeszélben kellett tekernünk, mégse tudta az együtt töltött három nap feledhetetlen szép emlékét beárnyékolni, hiszen a közösen megélt élmények, a vidám pillanatok, a rengeteg látnivaló emléke még sokáig elkísér minket.

További képek a fotóra kattintva: