Napsütésben érkeztünk, hóesésben távoztunk

Megkezdtük hivatalosan is a gyalogtúrás szezont, kiváló választás volt a Kékes és Galya-tető célbavétele. A Mátra-nyereg csodálatos panorámát nyújtott a varázslatosan tiszta időben le-föl hullámoztunk a gerincen.

Izgatottan vártuk milyen időjárás fogad majd minket a hegyekben, havat reméltünk, de szikrázó napsütés várt ránk a Kékesen vékonyka zúzmara takaróval. A kilátóba 160 lépcsőfok leküzdése után jutottunk fel, valamit valamiért alapon a szélnek köszönhetően a látótávolság igen nagy volt, de nem is időztünk ott túl sokat emiatt.

A hosszú túra résztvevői Mátraháza után kezdte meg útját Galya-tető felé a gerincen, néhol a sziklás peremről megnyílit a táj, előbukkannt a mélyben fekvő Parádsasvár házai és a kastélyszálló. Vidám hangulatban hegyoldalból hegyoldalba hol kaptattunk felfelé, hol ereszkedtünk a mélybe.

Galyatetőre érve itt is a kilátót vettük célba, erre már jobban felismerthető volt a tél nyoma a tájban. Mindannyiunk örömére a turistacentrumban egy finom kávéra, egy forró csokira, netán egy forró levesre jutott idő, mielőtt folytattuk volna utunkat tovább.

A rövid túra résztvevői Galyatetetőn fedezték fel a környéket, a kilátót és Galya várát is felkeresték, majd túráztak át Mátraszentimrére, ahol szintén egy melegentő ital mellett zárták a túrát.

Túránk végére aztán beköszöntött az igazi tél, hirtelen fehérbe borult a vidék és ezt a csodát még a lebukó nap látványa meg tudta koronázni, azzal ahogyan a felhők mögül kikacsintott ránk és arany színnel festette meg a fehér tájat, ehhez a látványhoz nem kellett filter!!!!

További képek a fotóra kattintva: