Hegyek-völgyek között jártunk

Ha ősz, akkor mindig a hegyek, most sem volt ez másképp, 32 fős csapatunkkal újból a Zemplén felé vettük utunkat. Mesés időjárást fogtunk ki, mi magunk is alig hittük el, de a szokásos sapka, sál, kesztyű helyett már korán reggel rövidnadrágban és pólóban tekerhettünk.

Tokajig a már ismert sík vidéken haladtunk, majd Bodrogkeresztúr felé kanyarodva kezdődött az emelkedősebb terep. Ezért a pihenőkben jócskán volt mire erőt gyűjteni, jól jött az útra csomagolt szendvics és üdítő. Egy nagyobb kaptatón felküzdve magunkat értünk el Tolcsvára, ahol a település határában talákható hatalmas borosüveg alkotás mellett megállva készítettünk néhány csoportképet, majd gurultunk tovább a Bormúzeum és Borászati Kultúra Házába.

A múzeum az egykori Constantin házban található, melyben a földszinten kaptak helyet a hegyaljai szőlőtermesztésnél és borkészítésnél használt korhű eszközök és kiállítási tárgyak. A minden részletében alapos és informatív tárlatvezetés során sok új ismerettel gazdagodhattunk, valamint kipróbálhattuk az egyedi, íves tekepályát is az épület udvarán. A kellemes környezetben lévő asztallal és padokkal teli szép környezet kínálta a lehetőséget az ebéd elfogyasztására. Melyet egy meglepetés desszert zárt, minden túrateljesítőnek egy csokis kakaóscsiga volt a jutalma.

Majd ez után a múzeum közvetlen közelében lévő Hélia-D kastély szépségkertjébe is ellátogattunk, egy finom kávéra és persze a hölgyek előszeretettel vásároltak is a Hélia-D kozmetikum termékekből. Ezt követően túránk szétvált, voltak akik hazatekertek, míg mások Mogyoróska felé vették az irányt, ami újabb kihívásokat tartogatott. Óhután egy rövid pihenő keretében még felgyalogoltunk a Könnycsepp-tóhoz és a pálos kolostorromhoz. Kissé küzdelmesen, de még jócskán világosban megérkezett a csapat, jó hangulatú közös vacsorával zártuk a napot.

Másnap kétféle távon, habár az időjárás a zordabbik arcát mutatta, esett és fújt is a szél, mi mégis gyalogtúrázni indultunk, a Regéci vár és a Nagy-Péter-mennykő volt a meghódításra váró feladat. Este ismét közös főzés, a megfáradt izmoknak pedig szauna és dézsafürdő volt a jutalom. Hétfőre virradóan megint ragyogó napsütés lett, így a hazautunk is sokkal könnyebb volt, annál is inkább, hogy most sokat gurultunk lefelé. Tolcsván újfent megálltunk egy finom ebédre, a helyi híres csülkös kenyeret kóstoltuk meg.
A kerékpártúra a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat része, ami a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség szervezésében az Aktív Magyarország támogatásával valósult meg.

További képek a fotóra kattintva: