Kilátás a Kékesre

Kihasználva a szökőnapot, kiszöktünk a természetbe február 29-én egy frissítő gyalogtúrára.

Kellemes napsütéses kirándulóidőt kaptunk, így örömmel vágtunk neki mindkét túrának  a hosszabbik 14 km-es és a rövidebb 5 km-es szakasznak. Ezúttal Sirok környékét fedeztük fel, ami igen jó döntésnek bizonyult, hiszen utunk során szinte végig a Mátra csodás panorámájában gyönyörködhettünk.

Elénk tárult a Kékes tető látványa, hazánk legmagasabb csúcsa, de megpillanthattuk a másik irányból Bélkő jellegzetes formáit is. Az érdeklődők látogatást tehettek a Siroki várban, a bátrabbak kiálltak a Törökasztal sziklájára egy lenyűgöző látványért, megcsodáltuk a  vár szomszédságában magasló két jellegzetes sziklatornyot, a Barát és Apáca sziklákat. Lehetőség nyílt a Nyírjes-tó természetvédelmi terület mohaláp felfedezésére is. Egyszóval napunkat színessé tette a sok - sok látnivaló és élmény, melyből  csak a sáros talaj vett egy kissé el, de kedvünket ez sem tudta szegni. A jó társaságban a kellemetlenség eltörpül a hangulat mellett. Programunk zárásaként pedig ellátogattunk a Demjéni gyógyfürdőbe lelazítani a megfáradt izmainkat, de néhányan még tovább túráztak és megnézték a kőhodályt és a kaptárköveket.